Pagi yang sedih

| |

3 hari lepas, aku kerja malam di MU Cyber Cafe, Melati Utama. Dalam pukul 6 pagi, aku ke bilik air di bahagian belakang CC untuk ambil wudhuk, nak solat Subuh. Aku ambil wudhuk seperti biasa, Pastu solat kat kaunter tempat aku kerja. Aku lock dulu skrin komputer untuk daftar penggunaan PC. Lepas solat, aku aku teruskan kerja macam biasa.

Dalam pukul 7.45, aku siap-siap nak balik sebab shift aku habis pukul 8 pagi. Aku cari jam tangan aku, tapi tak jumpa. Aku dah mula rasa bimbang. Mana pergi jam tangan aku ni. Aku baru teringat, aku tertinggal atas sink masa ambil wudhuk tadi. Aku terus ke bilik air. Malangnya, jam aku sudah tiada, mungkin diambil orang. Sedih sungguh aku. Aku sayang sangat jam tu. Aku beli jam tangan tu masa aku pergi Umrah tahun lepas. Aku beli di Mekah, kedai kat bawah hotel tempat aku duduk. Jam tangan jenama CASIO yang original. Harga kat Mekah 120 Riyal. Aku tengok kat KL ni, harga dia dalam RM200 lebih. Sedih sangat aku rasa. Bila aku check tarikh, jam tu hilang setahun selepas aku beli. Umur dia cukup setahun. Aku pergi Umrah tahun lepas dalam awal bulan Jun 2008, jam aku hilang awal bulan Jun 2009. Tapi takpelah, nak wat macam mana, tak ada rezeki.

0 ngomelan:

.

Photobucket iluvislam