Wireless Mohd Hamdan

| |

Minggu lepas, sebelum aku pulang ke rumah, aku pergi ke Plaza Low Yatt untuk beli grafik kad dan RAM untuk Nazri serta aku beli wireless router dan kabel LAN untuk rumah aku. Aku gunakan duit aku untuk kemudahan di rumah aku. Lepas balik rumah, aku pasang wireless di rumah aku menggunakan line streamyx yang sudah ada. Aku letakkannya di atas almari supaya bilik-bilik di tingkat atas termasuk bilik aku dapat mencapai signal wireless tersebut. Fuhh, 3 jam jugak aku habiskan masa untuk pasang router. Jadi, sekarang, dalam rumah aku ada wireless. Family aku boleh guna internet di mana-mana sahaja dalam rumah ini, tak semstinya di kompter utama. Abi dan umi boleh guna laptop dalam bilik untuk surf internet. Aku dan adik aku pun boleh guna dalam bilik di tingkat atas. Kalau Ayah Su datang ke rumah aku pun boleh guna wireless itu. Aku pasang password supaya lebih selamat. Haaa...Ni signal wireless dari dalam bilik aku di tingkat atas..





Laju kan?? Ok la tu. 4 bar. Kadang-kadang excellent, kadang-kadang very good.. Semoga family aku dapat faedah daripada wireless yang aku pasang ni.. Hihihi....

1 ngomelan:

cutekatak said...

semunay berblog la sekarang ni
huuhhuhuuhh bagus2l
leh la aku menyemak dalam komen kamoo2 semua.hakhakhakahka

.

Photobucket iluvislam