Madinah al-Munawwarah, aku merinduimu

| |

Aku teringatkan kenangan manis di Msjid Nabawi, Madinah al-Munawwarah. Sungguh tenang dan damai ketika di sana. Aku sempat 8 kali bersolat di dalam taman dari taman-taman syurga iaitu Raudhah. Aku sempat baca Quran betul-betul di depan Mihrab Nabi. Aku sangat rindukan suasana seperti itu. Aku berharap sangat untuk pergi lagi, mungkin selepas aku kahwin nanti kot. Insya Allah.. Ni dua gambar kenangan aku di sana. Ada banyak lagi, aku upload yang ni je la dulu.






Satu hari, kat bilik aku di UIA, aku duk layan gambar-gambar umrah. Pastu aku terasa macam nak buka internet, nak search tentang madinah. Search punya search, aku terjumpa video lagu Madinatun Nabi daripada kumpulan Aashiq Ar-Rasul, kumpulan nasyid UK. Bila dengar best pulak lagu ni. Aku search lirik dia sebab tak puas hati, tak paham apa yang dia kata. Memang best.... Try la dengar dan hayati lirik dia. Ni video dia, dan kat bawah tu lirik dia.





Madinah-tun-Nabi
Chorus
Madinah Madinah
Madinah Madinah
Madinah Madinah
Madinah Madinah

The city of the Prophet where we all like to be

Madinah-tun-Nabi

Chorus

The city that’s bright
Where you’ll become light
Of all worries and burdens
When you set sight your heart will delight
At the wonders of Madinah

Madinah-tun-Nabi

The city so sweet, Madinah-tun-Nabi
My heart is at ease, Madinah-tun-Nabi

Chorus

The city, the people, the street, the markets, the dwellings, everything
Dawn and dusk, morning and night, sunset, every moment
Everything is peace
In Madinah-tun-Nabi
My heart is at ease
In Madinah-tun-Nabi

Chorus

The city of love, Madinah-tun-Nabi
The city from above, Madinah-tun-Nabi
Rejoice every one, Madinah-tun-Nabi

Chorus

2 ngomelan:

Anonymous said...

slm.. huu, best nyer leh g sana.. bila mu g? dah lama kan?


shuk

apizz said...

cuti sem thn lpas..bulan 5, 2008

.

Photobucket iluvislam