Best woo...

| |

9/5/2009

Forum "Pencabulan Undang-Undang"

Ahli Panel:
- Tn. Hj. Mat Sabu, Naib Presiden PAS
- Prof. Dr. Abd Aziz Bari, Pensyarah Undang-undang UIAM
- Sdr. Mustafa Kamil, Naib Presiden PKR
- Sdr. Ragunath Kesavan, Presiden Majlis Peguam

Moderator: Dr. Zulkifly Ahmad

Tempat: Markaz Tarbiyah PAS, Taman Melewar

Aku pergi ke majlis tu. Penuh dewan Taman Melewar. Semua ahli panel beri pendapat yang bernas dan tuntas. Yang agak mengejutkan, secara terbuka dan lantang, Prof. Dr. Abd Aziz Bari dan Sdr. Ragunath Kesavan memberi kesimpulan last sekali yang mereka yakin Pakatan Rakyat akan dapat memerintah Malaysia pada PRU-13 nanti. Mereka benar-benar mahu Pakatan Rakyat memerintah Malaysia. Memang berani... Prof. Dr. Abd Aziz langsung tak takut kalau UIA nak buang dia daripada jadi lecturer Law. Fuhh, aku kagum dengan mereka ni. Berani kerana benar, takut kerana salah.



11/5/2009

Ceramah Perdana Isu DUN Perak

Penceramah:
- YB Mahfuz Omar
- YB Salahuddin Ayub
- Peguam Hanifa Maidin
- YB Drs. Khalil Idham Lim Abdullah
- YB. Gobalakrishnan

Tempat: Markaz Tarbiyah PAS, Taman Melewar

Aku pergi awal sikit sebab aku rasa orang ramai. Pada asalnya, penceramah utama ialah YAB Dato' Seri Nizar Jamaluddin dan YB V. Sivakumar, tapi pada petang tu, mahkamah telah mengesahkan bahawa Dato' Seri Nizar masih lagi MB Perak yang sah, mereka berdua terpaksa balik ke Perak serta merta untuk adakan mesyuarat. Boleh baca beritanya di sini. Memang betul sangkaan aku, ramai giler orang malam tu. Kerusi di dalam dah penuh. Aku terpaksa duduk di depan sekali, duduk atas lantai. Aku keluar kejap, jumpa kerusi, aku ambik masuk dan duduk di depan sekali. Memang penuh orang. Ramai sangat-sangat. Jalan di Greenwood jem. Di luar dewan, penuh orang duduk atas tanah, sehinggakan pihak urusetia terpaksa buka skrin besar di luar. Semua penceramah menyentu soal sidang DUN Perak 7 Mei dan keputusan mahkamah yang berpihak kepada Nizar. Begitu gegak gempita dewan dengan sorakan, tepukan dan laungan takbir.. Orang ramai sangat sampai ada yang terpaksa duduk di atas lantai pentas, duduk di belakang penceramah. Aku anggarkan ada la dalam 10 ribu orang.



AKAN DATANG!!!
16/5/2009

Ceramah Perdana Kerajaan Perak

Penceramah:
- YAB Dato' Seri Nizar Jamaluddin
- YB V. Sivakumar
- YB. Ust Nasaruddin Mat Isa
- YB. Dato' Dr. Hasan Ali

Tempat: Stadium Melawati, Shah Alam

Aku memang nak pergi nanti. Tak kisahlah, tumpang orang ke, dengan motor sendiri ke. AKu memang nak pergi. Aku wajibkan ke atas diri aku untuk pergi, kecuali masalah yang tak dapat dielakkan.

"Mereka merancang, Allah pun merancang. Tapi perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan"

0 ngomelan:

.

Photobucket iluvislam